måndag 24 maj 2010

Hundförbud

Idag har det varit en händelserik dag. I morse ringde jag en bekant som bor tre kilometer bort, de hade sett en bil med en gevärspipa ut ur bilen. De fick tagit bilnr och det är anmält och klart. Vår labrador försvann i samma veva vid ca 8-tiden. Polisanmälde  gjorde vi vid 11-tiden men inget besked under hela dagen. Vid fem ger jag mig ut igen och letar, åker in på vår skogsväg mot åteln och får se en bil inbackad mellan träden. Det sitter även en person och sover eller låtsas sova så jag ger mig av ut ur skogen. Jag tar då bilnummer och ringer Kvistabon,han kan det där med att kolla regnr. Ring polis den är stulen fick jag som svar och så gjorde jag. Han kom även och spanade av en av vägarna därifrån.Tack för hjälpen för de fick fast en drogpåverkad som sov ruset av sig en bit från min åtel. Så nu vågar varken frun gå där eller jag när det skall gås hem från vaket i nattmörkret. Vår labb då? Jo när polis åkt så fortsatte jag min runda med bilen och se det stod en bil till som jag tog regnr på och sedan fortsatte jag då de ringer hemifrån att Trie kommer och går upp mot huset. Varför vill man sätta detta i samband med sista bilen, är det bara inbillning då en hund på tre år plötsligt är borta 14 timmar och inte alltför trött. Vad säga om hundförbud med en gårdshund???

2 kommentarer:

Anders sa...

Fan va konstigt med hunden! ja man vet inte vad man kan möta för typer i skogen,otäckt.

Fjällbruden sa...

Oj, det händer grejer nere hos dig. Inte roligt.