tisdag 20 juli 2010

Återigen lyckat

Ikväll var vi sex skyttar som gick ut och satte oss i skjutgatorna i vetet. Vegard var den som fick griskontakt först och grattis till en kulting. Fem minuter efter det skottet hade Erik chans på 2 kultingar men tyckte de kunde växa tills imorgon. Jag satt mellan två skyttar och lämnade passet lite för tidigt för att hämta labben i bilen. Hade jag varit kvar tio minuter så hade jag fått en sugga med kultingar på mig. Jag hade ju hört nåt tio minuter innan jag reste mig och gick. Men de är väl kvar i morgon kväll.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Nej den teorin stämmer inte alltid. Vi hade samma problem förra sommaren på en mark vi arrenderar inte förrän vi gick in med hundförare i samband med ett eftersök så la de av med att förstöra i fälten. Men Grattis till ytterligare en gris!

Anders sa...

Grattis igen!!! ni har roligt där uppe :)

Unknown sa...

Ja det var effektivt med skjutgator i zick-zack då knappt en gris kommer över utan att synas.Förra året satt man och hörde dom gick förbi 50 meter ifrån och sen stod och smackade på säden. Men man måste ju vara några stycken annars går det ej