söndag 24 juni 2012

Lurad

Kom hem igår efter lite bortavaro och åkte och läste av åtelkameran. Grisarna hade läst på bloggen att jag skulle sluta att sitta där. De hade varit där bägge nätterna och vid bra tider,,,kl 22,20 . Jag ändrade mitt beslut sedan tidigare i veckan och åkte upp och satte mig i tornet ihop med knotten. Klockan tio över tio kom hela flocken brakande på vänster sida om åteln. Vilket ljud de åstadkommer, i alla fall så tystnade det och jag hörde bara en som började lukta högljutt. Det kom närmare och närmare och jag lutade mig framåt för att se den. Till slut var den så närma så jag måste ju se den tänkte jag. Vänder mig om och tittar bakom mig och då är det ju en stor svart som följt mitt spår till tornet. Det blev fart på på den in i skogen, och nu skall jag upp och smörja snurrfåtöljen i tornet.

1 kommentar:

perran sa...

olja är bra :O)